:: KembaliLah Mencintai ALLAH ::

KembaliLah Mencintai ALLAH, itu sahaja Jalan untuk hidup Bahagia…

bila aku sakit, DIA penyembuhnya, Bila aku kecewa, DIA penawarnya, Bila aku Derita, DIA mencapaiku Erat, bila aku sengsara, DIA janjikan aku dengan INAYAH-NYA…

Cukuplah bila aku merasa mulia kerana ENGKAU sebagai TUHAN bagiku, dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagi-MU. ENGKAU bagiku sebagaimana yang aku cintai, sepenuh hati aku serahkan, maka berilah aku TAUFIQ sebagaimana yang ENGKAU cintai…

berikan lah  TAUFIQ dan HIDAYAH-MU kepada orang-orang yang aku cintai, kepada orang-orang yang sangat memerlukan, kerana HIDAYAH itu hanya kepunyaan-MU, kerana Hidayah itu selayaknya ku pohon dari MU…

ENGKAU bagiku selayaknya sepenuhnya aku cintai, tanpa berbelah bahagi… aku bagi-MU sepenuhnya penghambaan tanpa bergalang ganti…

aku mohon, berikanlah mereka PETUNJUK, berikanlah mereka INAYAH-MU, agar Kasih dan Sayang-MU dapat ku kongsi, dapat ku halusi dalam meredah kehidupan yang akan mati…

aku bagiMU hanyalah Hamba, hamba yang merdeka, hamba yang bertapak dibawah tampuk kekuasaan-MU, pimpinlah aku, bimbinglah aku, agar aku tak lepas dari kecintaan-MU, agar aku tidak tersungkur dalam kancah kesesatan Musuh-MU…

 aku mohon, jangan biarkan aku dan hamba-hamba-MU terlantar diatas pembaringan dunia yang penuh kesesatan, penuh kemaksiatan, penuh penipuan… aku mohon Ya ALLAH…

cukuplah bagi-KU, aku Tahu Engkau sentiasa memerhatikanku, sentiasa menduga-KU, biar aku sengsara dan terseksa didunia, agar aku mampu tersenyum di Syurga…amin ya rabbal alamin

3 thoughts on “:: KembaliLah Mencintai ALLAH ::

Leave a Reply

