Kelihatan Berat, pada awan atau pada hati?

dua tiga hari ini, awan kelihatan sentiasa berat, seberat apa yang hati saya rasakan mungkin. tangis juga mungkin tiada penghujung, berselang-selikan tawa yang mungkin bukan sepenuhnya dari hati.

Fatrah imtihan masih belum berakhir,  tetapi hampir keseluruhan barang sudah dikemaskan. rindukah saya pada mereka? sungguh, sememangnya begitu!

Sungguh, melihat langit terbentang luas, saya sangat mengharapkan seluas itu juga ampunan Allah kepada saya, saya sangat mengharapkan taubat saya diterima, dosa saya terhakis, agar saya dan keluarga bisa berada di dalam Rahmat dan Penjagaan-Nya selalu.

saya selalu berdoa, agar ada hari esok untuk saya dan keluarga. agar ada masa untuk kami memperbaiki segala. agar punya peluang cerah untuk bersama di Syurga. saya amat-amat merindukan Syurga!

=(

p/s : “Hidup tidak selalunya indah, langit tak selalu cerah … ” tetapi yang indah dan cerah itu hanya Dengan ALLAH. itu sahaja!

One thought on “Kelihatan Berat, pada awan atau pada hati?

  1. saya tahu kamu insan yang tabah
    saya juga tahu kamu adalah insan yang kuat
    bersabarlah kerana setiap kegelapan pasti akan ada kecerahan
    dan saya tahu kamu meyakininya.

    smoga Allah sentiasa bersama kamu. amin

Leave a Reply

