tinta sahabat


1.

dia Hebat, punya semangat yang kuat, punya ketabahan, punya kesabaran. keyakinannya teguh pada Allah, walaupun kekadang hatinya meruntun pedih, perit, dalam percintaannya bersama Penciptanya. dia hebat melagukan cintanya kepada Sang Kekasih. dia teguh dalam melayari bahtera kehidupannya. hatinya sungguh tulus menyayangi sahabat-sahabatnya. sungguh, aku cemburu dengan keizzahhanmu pada agamamu!

2.

dia kuat, ujian sering berkunjung untuknya,  namun, takkan lepas senyuman pada wajahnya. dia manis, sangat manis. saat orang lain memerlukan bahunya untuk mengadu pedih, takkan pernah dia menolak walau dalam hatinya punya luka yang sama. sungguh, aku mengagumimu sahabat!


3.

dia pintar, punya pemikiran yang optimis. dia bahagia dengan apa yang dia ada. dia kaya dengan kerendahan hati yang dia miliki. dia punya hati yang besar untuk menjaga hati-hati orang yang disekelilingnya. dia sangat-sangat menjaga hubungannya dengan sahabat-sahabatnya. dan aku pasti, ini kerana hubungannya dengan Tuhannya, jauh lebih terjaga!


sungguh, aku sangat-sangat bersyukur punya sahabat-sahabat seperti kalian.. kalianlah. kalian semua!🙂

dari sahabat untuk sahabat..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s