saya fikir ..

saya dilanda satu lagi masalah. resah dibuatnya, mana taknya, kalau tak selesai rasa macam dah pecah amanah pulak. amanah menjaga barang apabila dipinjam.

saya fikir sejenak, kalaulah saya nie tidak diberikan ujian dari Allah, saya pasti akan selalu lupa pada-Nya, saya tak selalu doa, saya tak selalu buat solat hajat, saya tak selalu menangis, dan saya akan rasa bahagia saja lalu terus melupakan Allah. tuhan saya.

jadi, apa salahnya, sekali sekala dalam hari-hari saya ada sahaja ujian dan dugaan yang datang. macam tetamu yang bertandang dalam teratak tuan rumah. apabila tetamu bertandang, rahmat pun akan seiring bersama datang. begitu juga dugaan. kalau saya boleh sabar dan yakin setiap dugaan pasti ada hikmahnya, kenapa tidak saya senyum?

Allah, tuhan saya, tuhan kita takkan pernah membebankan hamba-Nya melainkan M.A.M.P.U. ye, saya mampu, dan Allah pasti akan membantu saya.

ayuh, terus kuat dan yakin ye intan!

  • lepas pulang dari library, dan bayar yuran.
  • 11.15am/21sept2010

3 thoughts on “saya fikir ..

Leave a Reply

