‘Momento’

 

jalan-jalan di peta disusuri,

sungai-sungai, laut-laut diredahi,

oh..

aku sedang berada di Moscow, menyusuri jalan-jalan indah di Sarajevo,

menatapi keindahan di Pulau kecil Corsica,

tasik-tasik yang luas terbentang, tenangnya bagaikan aku sedang menghirup udara nyaman di persisiran pantai Baltic,

itu dia bangunan-bangunan megah di Istanbul,

kota yang dikelilingi laut..

itu dia Sang Bangau,

sedang menapakkan kakinya dalam tasik cetek di Venice,

Si pendayung sampan menyanyikan lagu dalam latinnya,

‘Momento da ricordare’

Anak kecil bermain riang, ibu-ibu dalam corsetnya memerhati diam,

Oh..

aku hanyut dalam khayalan,

aku rebah dalam mimpi,

dan ternyata sedar

bahawa aku masih di sini..

 

 




kat mana?

UIA la.. baru habis Map-Exam dan Mid-Term. Huhu

 ps : tak dapat pegi tempat-tempat kat atas tu, tengok kat peta pun jadila.. huhu🙂

 

One thought on “‘Momento’

Leave a Reply

