syukur dan senyum ^^

“lain syakartum, laazidannakum..”

Kalau kamu bersyukur, aku akan tambahkan lagi.

Itu janji Allah. Kalau kita bersabar dan bersyukur, pasti Allah akan beri ganti, atau tambahkan lagi. Kerana itu, kita jangan mudah berputus asa, jangan mudah mengalah, jangan mudah mengeluh, jangan mudah berhenti dari sesuatu, sebaliknya kita perlu pertingkatkan kesabaran, perkukuhkan rasa kesyukuran kita kepada Allah.

Mungkin Allah ambil sesuatu dari kita kerana Dia tahu kita mampu untuk hadapinya. Mungkin juga kerana Allah mahu memberi sesuatu yang lebih baik daripada apa yang diambil dari kita. Mungkin juga kerana tahap kesyukuran kita dan rintihan kita kepada Allah tidak cukup hebat, tidak cukup menggetarkan hati, lalu didatangkan ujian akan kehilangan sesuatu untuk mengajak kita mendekati-Nya.

Seolah-olah Dia membisikkan, “jangan bersedih, datanglah kepada-Ku, Aku pasti mendengarmu, Aku merindui rintihanmu.”

Allah, tahulah kita bahawa  kita sudah lama tidak berbasah kelopak mata, sudah lama tidak kebas sujud lama, sudah lama tidak bergetar jiwa dan raga, dek kerana kerasnya hati, terpesona dengan limpahan kurnia.

Diuji bukan tanda tidak sayang, diuji bukan tanda tidak dipandang, tetapi diuji tanda Allah masih memberi peluang bahawa Allah itu dekat, dekat sekali, jika kita merapati-Nya.

Jangan bersedih atas kehilangan, bersabarlah, Allah pasti akan menggantikannya dengan sesuatu yang baru, bukan, Allah pasti akan memberimu sesuatu yang LEBIH BAIK.

Senyum ^^

Wassalamualaikum.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s